:: مقالات ::
چرا برای کسب و کار خود نیاز به راه اندازی وبسایت داریم؟
تاریخ ارسال : 1394/12/19
بازدید : 554

طبق آمار اعلام شده در اواخر فروردین ماه 1392، 60 درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می کنند که حدود 37 درصد از این رقم مربوط به کاربران اینترنت از طریق موبایل می باشد. جهان یکپارچه کنونی ما، نیاز به داشتن وبسایت را بیشتر از هر زمان دیگری برای ما محسوس و ملموس می کند. در اینجا 10 دلیلی را که چرا باید یک وبسایت حرفه ای داشته باشیم، لیست کرده ایم ...

 

  • حضور در بین مردم
    در حال حاضر مردم خیلی بیشتر از گذشته به دنبال محصولات و خدمات آنلاین هستند. عادات مردم در حال تغییر است. وقتی افراد به محل جدیدی مسافرت می کنند، از طریق اینترنت تمامی اطلاعات را راجع به منطقه جدید به دست می آورند و حتی در این مورد تحقیق می کنند که چه افرادی و به چه منظوری به این منطقه رفته اند و پاسخ سوالات خود را دریافت می کنند.
    بسیاری از مردم خانه و شغل خود را از طریق اینترنت پیدا می کنند. خیلی از افراد انتظار دارند که هر کسب و کار حرفه ای، یک وبسایت داشته باشد. با طراحی یک وبسایت حرفه ای، کسب و کار کوچک شما تبدیل به یک رقیب قدرتمند چه در سطح اینترنت و چه خارج از آن خواهد شد.
     
  • ویترین ۲۴ ساعته
    یک وب سایت اگر خوب طراحی شود می تواند نقش ویترین کسب و کار شما را بازی کند با این تفاوت که در ویترین های سنتی شما نمی توانید همه چیز را در داخل ویترین قرار دهید و باید در مورد تمام محصولات برای هر مشتری توضیح دهید و مشتری هم برای دیدن ویترین شما باید مسیرش به مغازه یا شرکت شما بیفتد، اما در وب سایت ، شما می توانید هرچقدر که دوست دارید محصولات خود را اضافه کنید و برای هر کدام هر مقدار که می خواهید توضیح دهید. مشتری هم کافیست در اینترنت خدمات و محصولات شما یا اسم کسب و کار شما را جستجو کند تا با ویترین ۲۴ ساعته ی شما روبرو شود. در هر ساعتی از شبانه روز که مشتری به محصولات شما نیاز داشته باشد ، پس از مراجعه به وب سایت شما می تواند با محصولات شما آشنایی پیدا کند و در بسیاری از موارد زمانی که شما در حال خواب هستید مشتری تصمیم به خرید از شما می گیرد!
     
  • تبلیغات بیشتر با هزینه کمتر
    با یک وبسایت شما می توانید صفحاتی از تبلیغات تمام رنگی که 24 ساعت روز و 7 روز هفته نمایش داده می شوند، داشته باشید! شما این فرصت را دارید که با استفاده از بسیاری از صفحات، تصاویر، المان های تعاملی و ... خودتان و خدماتتان را به مشتریانتان معرفی نمایید. این امر منجر به ایجاد اعتماد در بین مردم می شود، که به نوبه خود، باعث می شود که مردم تمایل بیشتری به خرید محصولات و خدمات شما داشته باشند.
     
  • تقویت کمپین تبلیغاتی کنونی شما
    آدرس وب سایتتان را در کمپین تبلیغاتی کنونی خود استفاده کنید، مردم برای اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. معمولا جمع آوری اطلاعات بیشتر اولین پاسخ برای یک کمپین تبلیغاتی موفق است. با آدرس سایتتان که در تبلیغاتتان لیست شده است، افرادی را خواهید داشت که برای گرفتن این اطلاعات و خدماتتان به سمت شما می آیند. بازگشت بهتر سرمایه، دلیل مهم دیگری است که بایستی وبسایت را به یک ابزار اصلی برای بازاریابی خود تبدیل کنید.
     
  • دریافت ارجاعات بیشتر
    ارجاعات به شما و سایتتان، یکی از بهترین راه ها برای کسب و کارهای کوچک برای داشتن مشتریان جدید است. شما می توانید در وبسایت خود یک لینک «پیشنهاد به دوستان» قرار دهید تا مشتریان کنونی شما بتوانند لینک سایت را به دوستانی که ممکن است به خدمات شما علاقمند باشد، بفرستند. با این کار تعداد ارجاعات به سایت شما بالا می رود و کار برای افرادی که می خواهند به شما مراجعه کنند آسان تر می شود.
     
  • رقابت با سایر کسب و کار ها
    امروزه بسیاری از خرید ها از طریق اینترنت انجام می شود یا منشا اینترنتی دارد. اما سوال اینجاست در اینترنت چه افرادی بیشتر می فروشند ؟ مشتریان قبل از خرید اغلب در اینترنت و از طریق موتور های جستجو به دنبال محصول موردنظرشان میگردند و معمولا نتایج صفحه اول گوگل بیشترین فروش را خوهند داشت. بسیار کم پیش می آید که فردی از صفحه اول به صفحه دوم نتایج برود تا کالا و یا خدمات مورد نظرش را پیدا کند. در بیشتر مواقع ۵ نتیجه ای اول گوگل نیاز مشتری را رفع می کنند.

    پس شما هم باید سعی کنید زمانی که مشتری در مورد محصولات شما در اینترنت جستجو می کند در صفحه اول نتایج قرار بگیرید. اگر می خواهید باور کنید که رقبا در حال فعالیت هستند ، زمینه کاری خود یا محصولات خود را در گوگل جستجو کنید. اما عجله نکنید. قدم به قدم و آهسته پیش بروید تا مایوس نشوید ممکن است رقبای شما ماه ها یا سال ها در اینترنت فعالیت کرده باشند تا به صفحه اول رسیده باشند. اما اصلا جای نگرانی نیست اگر به کسب و کار خود ایمان دارید قدم به قدم و مرحله به مرحله پیش بروید، مطمئن باشید بزودی در اینترنت هم پیشتاز خواهید شد اگر درست و اصولی گام بردارید.

     قدم اول داشتن یک وب سایت است. اگر وب سایت ندارید همین الان برای ایجاد سایت خود اقدام کنید. در مورد هزینه ای که بابت سایت می پردازید نگران نباشید زیرا این هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است و مبلغ بیشتری به شما باز خواهد گشت. البته اصلا حرف من این نیست که هرچه را گرانتر بود بخرید اما در این مورد خساست به خرج ندهید و سعی کنید بهترین گزینه پیش رو را تهیه کنید و به دنبال ارزان ترین گزینه ها نباشید.
     اگر وب سایت دارید ، سعی کنید مرتب سایت خود را به صورت روزانه یا هفتگی بروز رسانی کنید و مطالب جدیدی در مورد کسب و کار یا محصولات خود بر روی سایتتان قرار دهید. سعی کنید مطالبی که بر روی سایت قرار می دهید دارای ارزش محتوایی باشند و محتوایی باشد که مشتریان شما به آن علاقه نشان دهند.اگر سایت شما قابلیت بروز رسانی ندارد باید بگویم این دسته سایت ها مربوط به دهه ۱۹۹۰ بوده و مدت زیادی از انقراض آنها می گذرد و امروزه فقط درصد کمی از وب سایت ها را سایت های ایستا تشکیل می دهند.
    قدم بعد بهینه سازی وب سایت برای موتور های جسجو است در این مورد می توانید توانایی خود را با گشت و گذار در اینترنت افزایش دهید یا از یک متخصص سئو ( SEO ) کمک بگیرید. سئو به وب سایت شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری از طریق موتور های جستجو ( معمولا گوگل ) جذب کنید.
     
  • ایجاد مشتری جدید از پایه
    تا به حال به این نکته توجه کرده اید که بسیاری از مردمی که از اینترنت استفاده می کنند افراد متجددی هستند و از روش های قدیمی مانند روزنامه، مجلات زرد و … برای کسب اطلاعات استفاده نمی کنند؟
    با یک وبسایت، شما می توانید به طیف گسترده ای از مشتریان وفادار و مدرن خود دست یابید که ممکن است تا کنون کمپین تبلیغاتی شما را ندیده باشند. یک وبسایت خوب و پر محتوا بسیاری از مردمی را که تاکنون چیزی در مورد شما نشنیده اند، جذب خواهد کرد.
     
  • دریافت ایمیل
    در صورتیکه شما وبسایت داشته باشید، می توانید آدرس ایمیلی از همان وبسایت برای کسب و کار خود داشته باشید و با قرار دادن لینک این ایمیل یا فرم تماس در سایت، در صورتیکه فردی سوال داشت یا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات یا محصولات شما داشت، از این طریق با شما مکاتبه کند. این کار یکی از موثرترین و سریع ترین روش های ارتباطی است که شما را قادر می سازد خیلی سریع و خوب با مشتریان خود ارتباط داشته باشید. در کسب و کارهای کوچک زمان پول است، با داشتن ایمیل می توانید هم پول و هم زمان را ذخیره کنید.
     
  • ایجاد رابطه با مشتریانتان
    مردم بیشتر ترجیح می دهند با افرادی که می شناسند تعامل داشته باشند. شما در سایتتان این فرصت را به افراد می دهید تا کسب و کار شما را بشناسند و شما نیز با افراد آشنا شوید و احساس بهتر و راحت تری داشته باشید. زمانیکه این تعامل رخ می دهد، افراد نیز بیشتر تمایل دارند که با شما در ارتباط باشند نه شرکتی که مشابه کار شما را انجام می دهد و هیچ اطلاعی در مورد آن ندارند.
     
  • جمع آوری اطلاعات تماس
    یک خبرنامه چاپی قدیمی، حرکت تبلیغاتی زمان بر و هزینه بری است. با چاپ، پست و زمانی که صرف می شود، هزینه ها خیلی سریع افزایش می یابند. با داشتن یک وبسایت، شما می توانید افرادی را که تمایل به دریافت خبرنامه شما از طریق ایمیل دارند، در کنار خود داشته باشید. پس از آن می توانید به صورت خودکار خبرنامه را به تمامی افرادی که در دیتابیس خود دارید ایمیل کنید! دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای چاپ و پست این خبرنامه ها هم ندارید. تجربه نشان داده است که ارتباط با این افراد به طور مستقیم منجر به پرس و جوی بیشتر افراد و فروش بیشتر می شود!

ارتباط با ما

تلفن

35245560-61 (031)

پست الکترونیک

info@shaya-co.ir

سامانه پیامک

50002060406020

ارتباطات مالی

شماره حساب ها
آدرس : اصفهان - خیابان جی - نبش خیابان شهید رجایی- ساختمان بعثت- واحد 10
کد پستی : 8156119347

فرم ارتباط با ما